Вчитель чи Майстер: хто важливіший?

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

То хто такий Майстер? Чим він відрізняється від звичайних людей? І чи він взагалі відрізняється від звичайних людей? Як розпізнати Майстра в натовпі? Як зрозуміти, чи майстер є Майстер, чи він просто трендить?

Моє визначення: Майстер досконало володіє усіма методами і засобами напрямку, в якому працює. Але сам нічого нового не може придумати. Просто копіпастить з когось, з чогось, з книжок, відео, семінарів. Майстри зазвичай не здатні щось придумати, якось урізноманітнити свої методи. Він просто може дати іншу назву, іншу “обгортку” того, що робить, але нічого нового не придумує.

Майстер завжди врівноважений. Спокійний. Навіть коли вдає розгніваного. Скромний.

Майстер завжди каже: “Дайте мені що зробити – і я зроблю.” Але може і не відповісти на запитання “Як ти це робиш?”

Майстер (той, що Майстер) зазвичай відрізняється від звичайних людей тим, що намагається поменше використовувати свої знання на людях. Лише люди починають говорити про Майстра. І починають йти до нього. З різних причин. Якщо це Майстер-Стоматолог, то ти підеш до нього, бо його рекомендують ті, хто вже у нього був. Якщо це Майстер-Ювелір, то ти йдеш до нього, бо він може зробити найскладніші речі з твоїми прикрасами або зробити щось, що не можуть ще Підмайстри або Учні. Якщо це Духовний Майстер, то він відрізняється тим, що він точно знає не тільки те, що робить, але і робив це сам, принаймні 10 000 разів. І може показати, як він це робить. І навіть може розказати про всі свої провали і невірні кроки, які робив.

Але Майстер, який каже “Ось морковка, а щоб її з’їсти, приходьте індивідуально і доплачуйте гроші” – не зовсім майстер. Це радше симулякр (https://uk.wikipedia.org/…/%D0%A1%D0%B8%D0%BC%D1%83%D0%BB%D…), який просто розтягує свої мінімальні знання на великі гроші, які хоче за цю симулякрію, причому не авторську.

Майстру не потрібно бути Вчителем. Часто він і не може бути вчителем.

А ще Майстер – завжди вдосконалюється і стає майже досконало ефективним.

Як відрізнити симулякра від Майстра? Задайте запитання: “Де Ви навчилися або звідки взяли цю техніку? Скільки часу її практикували? Які обмеження цієї техніки?” Навряд чи симулякр зможе відповісти. А Майстер залюбки поділиться досвідом.

—————-

А хто такий Вчитель? Чим він відрізняється від звичайних людей? І чи він взагалі відрізняється від звичайних людей? Як розпізнати Вчителя в натовпі? Як зрозуміти, чи вчитель є Вчитель, чи він просто триндло безґрунтовне?

Моє визначення: Вчитель досконало розуміє усі методи і засоби напрямку, в якому працює, розуміє усі процеси, які відбуваються під час роботи, може деталізувати для розуміння будь-кому. Завжди залишається в рамках напрямку. Вчителю навіть не потрібно в досконалості володіти самим методом чи напрямком, достатньо просто знати всі деталі і нюанси. Вчителю не потрібно бути Майстром. Вчителі – спостерігачі за тим, що відбувається, і узагальнювачі того, що бачать.

Вчитель (той, що Вчитель) зазвичай відрізняється тим, що багато розказує. Розказує все і багато. Розказує по суті і по темі. Розказує зі всіх сторін. І зі сторони практика, і зі сторони теоретика, і зі сторони споглядача. І навіть зі сторони гуманістів епохи Відродження.

Коли Вчитель вчить, то після його Вчення не залишається відчуття “про що це?” чи “це було божественно!” Коли Вчитель вчить, то у тебе виникає ще більше питань. А коли ти починаєш практикувати, то виникає ще вдвічі більше питань. Отак Вчитель затягує у Вчення. Знаючи його. Не триндячи про нього. Не триндячи про божественне походження Вчення, про те, що було просвітлення і це “Вчення пряме від Вищих Сил”. Не триндячи, що всьо буде гуд і ваще надо здавати гроші. Крок по кроку, повторюючи і розжовуючи, аж поки не дійде до самого останнього, хто прийшов.

Вчитель (той, що Вчитель) може пояснити все, що стосується його знання в напрямку. І не приховувати. І не приукрашувати. А чітко розказувати і показувати, що і як і де, і чому його напрямок потрібно вдосконалювати.

І зробить все для своїх учнів. Якщо це їм потрібно. Чи навіть не потрібно. Завжди підтримає. Крім моментів, коли учні починають маятися дурницями.

Але не просіть Вчителя показати на власному прикладі, як це працює. Його завдання – довести тебе до тієї сходинки, де ти відповіш на свої питання і зробиш все сам.

Хочеш відрізнити вчителя від Вчителя? Запитай його: “А які недоліки Вашого вчення? А які є схожі напрямки? А чи підійде мені?”

Знаєте якихось Вчителів? Знаєте Майстрів? Поділіться.

І коротке відео про Майстрів і Вчителів і тих, хто себе ними вважає.

Leave a Reply

Схожі пости / Related Posts

Позитивне мовлення – позбувайтеся заперечних часток

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in…

Зона Комфорту проти Зони Стабільності/Відчуження

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in…

Dan Simmons. The Fall of Hyperion

A less-enlightened personage once asked Urnmon. What is the God-nature/Buddha/Central Truth? Ummon answered him: A dried shit-stick

Aikido Yoshinkan Seminar in Jablonec nad Nisou, Czech with Robert Mustard and Joe Thambu

It's always a pleasure to practice Aikido Yoshinkan, but it's even more pleasant to train with the two of the best Aikido…