Ларс Фон Трієр. “Дім, який побудував Джек”

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Отже, знову фон Трієр. Знову напишу без спойлерів. Тепер вже з «Домом, який побудував Джек». Що спільного, скажете ви, у Трієра з Джеком і з сюжетом фільму? Мабуть, те, що і завжди – гумор і сатира. Тільки так. Хтозна що інше спільне там може бути.

Фільм жорсткий. Класифікували 18+. Не знаю, не знаю. Ті 18+-25, які повністю заповнили останній сеанс останнього дня прокату «Джека» на великому екрані, не дуже його розуміли. Суджу з себе, бо навіть я, відсотків на 90% розуміючи, до чого відсилає Трієр в багатьох моментах, деколи дивувався.

А взагалі фільм – ржачний. Хоча не дуже ржачний, для багатьох він буде бридкий)))) Бо так показувати маніяків з дивними синдромами – то тре ще мати здоров’я. І якщо «Німфоманка» – то пародія на усю порнуху і усі «високоморально-філософські» фільми сучасності, то «Джек» – пародія на усі «високоморально-філософські» фільми і ідеї про маньяків.

От же ж – почати з того, що очевидно заявити, що у Джека – обсесивно-компульсивний синдром, ускладнений страшним педантизмом і чистолюбством. І тільки вбивати він любить.

Та йопта. Незважаючи на те, що педантизм, чистолюбство і вбивства – це уже оксюморони, Трієр стібеться (кпить, насміхається – хто не знає сучасної мови 😊) з того всього, даючи зрозуміти, що фільм буде перемивати кості класиці – Верґу (скорочено від Вергілія) і його всякотипного сходження в пекло, класичному мистецтву, яке його зображає, класичній і готичній архітектурі, фемінізму, ставлячи йому в протилежність маскулізм (це антонім слова «фемінізм», хто не знав) і закидуючи фразочки «Чому чоловік завжди у всьому винуватий?». І навіть відсилаючи до «Меланхолії», «Німфоманки» і, мабуть, якихось інших своїх фільмів, які я не бачив, але мушу все-таки зібратися і поржати з усієї низки діамантів.

Фільм вартий уваги. Хоча б тим, що біля мене сиділи оті 18+ парою, бухали з горла віскарь (як же я їм заздрив, бо був за кермом) і весь фільм тринділи між собою. Але коли прийшов кінець фільму, от традиційно неочікувана розв’язка заставила їх раптово витверезіти і сісти на крісло в позу гопніка, з широко розставленими від здивування руками і «ЩЗХ» («що за х#~ня» – дослівно повторюю їхній подив) виразом обличчя на декілька хвилин застиглим. І так і не зрозуміли фіналу. Хоча, мабуть, і я не зрозумів, бо разрив шаблонів кінцівкою вдався. Абсолютно неочікувано. Але так, як би мало закінчуватися купа фільмів. Типу «Месників», «Голодних ігор», «Гарі Потера», тепер вже «Грюнденвальда» і інших – просто, щоб вони перестали плодитися ні о чьом.

Щодо акторів. Не скажу, що я когось з них впізнав, крім Уми Турман, але Ума Турман вже не та – не з «Вбити Біла», і в свої 48 виглядає в фільмі десь може трішки краще, ніж Меріл Стріп в 69. Хоча, може, так задумано. Але Ума зіграла чудово, хоча й тільки в першій главі.

А решту – Мет Ділон грає чудово, чимось нагадуючи «Шизополіс» Содерберга, і в кожній новій сцені розкриваючись по іншому. Хоча в кінцевій частині для любителів класики він мені більше нагадав стиль боксерів, які виходять на ринг в таких ж халатиках.

Шкода, що фільм був лише 2 тижні в прокаті, про це вже потрібно питати Планета Кіно, чому так мало. Бо зали були заповнені. Але як бонус – десь на ютубі, кажуть, можна було купити режисерську версію «Джека». Тому, якщо хто має – то кажіть, можна буде ще раз переглянути. Або вже десь дочекаємося на якихось торент-трекерах))))))

Хороших і тихих вихідних вам. Насолоджуйтесь класикою.

Leave a Reply

Back to top